Vanliga frågor & svar om marknadsföringstjänster
Vi vet att marknadsföring kan kännas krångligt och stort, men det behöver det inte vara. Här har vi samlat vanliga frågor och svar om våra marknadsföringstjänster och processer. Hittar du inte svaret du söker? Hör av dig!
Generellt
Vad är marknadsföring?
Vilka marknadsföringsinsatser är rätt?
Hur arbetar Twentynine Marketing med marknadsföring?
Vi har en stark tro på enkelhet och struktur, samt harmonin mellan sälj och marknadsföring. Därför har vi skapat en pedagogisk 5 stegsprocess som hjälper små till medelstora företag att lyckas. Inga svåra eller stora ord, bara fokus på ert varumärke och vad som är rätt för er. Vi är med er hela vägen från varumärkesidentitet till skickat nyhetsbrev!
Läs mer här!
Våra 5 steg
Varför finns 5 stegsprocessen?
Varför är det 5 steg?
Processen är i 5 steg för att göra det enkelt för er som företag att förstå vad ni faktiskt behöver, utan krångliga termer, dyra helhetslösningar eller onödigt komplexa processer. Många marknadsföringsbyråer tenderar att tala i stora strategier, svåra ord och långa vägar. Vi ville göra tvärtom: en tydlig, konkret process i fem steg som går att anpassa efter era resurser och mål. Det ska kännas lätt att komma igång och tryggt att veta vad som gör skillnad, oavsett om ni vill ta ett steg eller alla.
Hur samverkar alla 5 steg?
Kärnan = identitet → Paketeringen = tydligt erbjudande → Stilen = visuell och språklig konsistens → Planen = prioriterad kommunikationsstrategi → Skapa = innehåll i rätt kanaler. När alla delar står tillsammans blir kommunikationen både igenkännande och säljande.
Varför behövs 5 stegsprocessen?
För att hjälpa er att bli tydliga, igenkännbara och mer säljande i er kommunikation. Många företag fokuserar mest på att ”skapa” innehåll, men utan en stabil grund blir det ofta spretigt, otydligt och ineffektivt. Vår process hjälper er att jobba smartare och få utväxling på det ni redan gör.
Vilka vanliga problem löser 5 stegsprocessen?
Typiska utmaningar vi hjälper till att lösa är:
– Svårt att beskriva vad ni faktiskt erbjuder
– Innehåll som känns spretigt eller inte konverterar
– Visuellt uttryck som varierar från kanal till kanal
– Marknadsinsatser utan tydlig riktning
– Säljmöten där kunden “inte riktigt fattar grejen”
Genom att arbeta igenom rätt steg – utifrån era behov – får ni en röd tråd i allt från varumärke till innehåll, som stärker både förtroende och försäljning.
Måste alla steg genomföras för att lyckas?
Nej, inte alls. Vi skräddarsyr alltid efter era behov och resurser. Ni väljer själva vilka steg ni vill ta. Men vår erfarenhet visar att de som adresserar fler steg får mer kraftfull och konsekvent kommunikation vilket i förlängningen gör det både enklare att sälja och mer effektivt i längden.
Men att välja bort vissa steg kan i längden innebära att ni också ger avkall på tydlighet eller struktur som skulle kunna göra er kommunikation mer effektiv. Om till exempel Stilen saknas kan innehåll upplevas rörigt, och utan Kärnan kan budskapet bli otydligt. Vi hjälper er identifiera vilka steg som är mest relevanta för just er.
Vilka steg rekommenderas för att nå bästa effekt?
Vi rekommenderar att åtminstone starta med Kärnan (varumärkesidentiteten) och Paketering för att skapa en tydlig grund. Därefter ger Stilen och Planen strukturen, och sen kommer Skapa som levererar innehåll utifrån planen. När ni har balans i allt detta brukar budskapet börja landa direkt hos målgruppen.
Hur påverkar de 5 stegen säljprocessen?
Kan processen skräddarsys efter behov & budget?
Ja det går fint! Oavsett om ni vill jobba intensivt i en kortare period eller ta det stegvis över tid, så anpassar vi arbetet efter era förutsättningar. Det viktiga är att ni kommer framåt på ett sätt som känns hanterbart och meningsfullt för er.
Kärnan
Vilka mervärden ger Kärnan?
Hur skiljer sig Kärnan från en fullständig varumärkesplattform?
Hur hjälper Kärnan oss i det dagliga arbetet med kommunikation?
Stilen